Nasz tor uliczny możecie obejrzeć, pochwalić lub skrytykować
tutaj
. A
tutaj
z kolei pierwsze trzy Wasze tory - Grand Prix Lublina, Wrocławia i Krakowa. Dziś czas na kolejne, w tym udowadniające, że Formuła 1 może zawitać także do mniejszych miast.
1. Jochym zaproponował Grand Prix Łodzi. Hardcore'owe. Naprawdę hardcore'owe.
Swoją trasę podzieliłem na 8 etapów.
ETAP I - Prosta Start-Meta
Ruszamy z Uniwersyteckiej z prawej jej strony, likwidujemy parę drzewek i wzdłuż lewej jej nitki ustawiamy trybuny ciągnące się aż da Rewolucji. Dojeżdżamy do (uwielbionego przez wszystkich zdających na prawo jazdy) Ronda Solidarności.
ETAP II - Rondo Solidarności
Prawdziwa zmora łódzkich kierowców, zakręt w prawo, szybka zmiana toru jazdy na lewą stronę jezdni i skręt w ul. Źródłową. Na rogu Kopcińskiego i Pomorskiej ustawiamy Trybunę Honorową na Wydziale Prawa i Administracji.
ETAP III - Do Helenówka
Jadąc Północną mijamy Szpital MON, więc w razie jakichkolwiek (Nakadżima, Sato czy innych harakiri) wypadków mamy gdzie ich hospitalizować. Zaraz za szpitalem jest Teatr Muzyczny, przy którym można ustawić kolejną pokaźną trybunę. 100m dalej skręt do
ETAP IV - Park Helenów
To już precedens w skali międzygalaktycznej! Formuła1 w parku! Alejki są dosyć szerokie, gęsiego można jechać. Gdzieś po prawej stronie można wybudować serwis park, miejsca jest wystarczająco. Z parku wyjeżdżamy na ul. Smugową.
ETAP V - Stare Miasto
Najbardziej kręty odcinek trasy, jeden błąd i lądujemy poza torem. Szczególnie interesujące i niebezpieczne będą manewry na ulicach Wolborskiej i Podrzecznej gdzie uważać będzie trzeba na progi zwalniające.
ETAP VI - Nowomiejska
Długa prosta prowadząca do Placu Wolności, niemiłą hecą mogą być jeżdżące tramwaje.
ETAP VII - Plac Wolności + Śródmieście
Na za bardzo rozpędzonych kierowców będzie czekał Kościuszko ze swym pomnikiem na środku Placu Wolności. Sam plac będzie można objeżdżać z dwóch stron by dostać się na najsłynniejsza ulicę w Łodzi - Piotrkowską. Dalej prosto aż do ulicy Jaracza, gdzie czeka nas skręt w lewo tuż przy pomniku łódzkich fabrykantów. Miejsce idealne na wypadnięcie z toru, gdyż Piotrkowska pokryta jest kostką, a Jaracza "kocimi łbami". Ale nie ma co dramatyzować, dla pechowiczów sugerowany pit stop w McDonaldzie. Dalej skręcamy we Wschodnią by po dwóch ostrych zakrętach dostać się na ulicę Sienkiewicza. Warte podkreślenia jest, że ulice Jaracza i Wschodnia są jednokierunkowe i kierowcy F1 będą jechać pod prąd.
Etap VIII - Łódź Fabryczna
Z Sienkiewicza w Trauguta, dalej w Składową, na której lepiej nie wymuszać pierwszeństwa na wyjeżdżających z dworca PKSach. Dalej Krychalskiego do Narutowicza, z której przywita nas ciągle budująca się nowa fontanna(naprzeciwko Pl. Dąbrowskiego, na którym stoi Teatr Wielki - wątek kulturalny), a dalej już skręt na prostą startową.
Pokaż
GP Łodzi
na większej mapie
Czytając kolejne propozycje zastanawialiśmy się, kiedy pojawią się wirujące noże i kanaliki odprowadzające krew. A co do tych tramwajów i autobusów - nieśmiało zasugerujemy, że może by jednak zatrzymać ruch na czas wyścigu.
2. Hanails z kolei chce zorganizować wyścig w Gryfinie. Zgodnie z zasadą, że nie będzie Warszawa, Wrocław czy Kraków pluł nikomu w twarz.
Tor długi jak na uliczny - 5,1 km. Prosta start-meta to ulica B.Chrobrego . Później jest najprawdopodobniej najdłuższy łuk w kalendarzu Grand Prix F1 - ul.Flisacza . Ulica Jana Pawła II to żużlowa 'droga' . Kilku kierowców F1 jest fanami speedway'a dlatego myślę ,że może się spodobać . Dwa ,trzy zakręty do ulicy J.Iwaszkiewicza to piasek . Niejeden kierowca wyścigowy interesuje się również rajdami więc myślę , że to także nie problem. Ulica 9 maja i kolejna atrakcja - przejazd wzdłuż torów kolejowych . Co może być bardziej atrakcyjnego niż typowy , polski , zabytkowy ... dworzec kolejowy ? I to może byc jeden z wielu emocjonujących momentów w wyścigu : BMW wyprzedzi pociąg ? CZYYY ? Pociąg wyprzedzi BMW ? Przy zjeździe z ulicy Armii Krajowej znajduje się posterunek straży pożarnej . Jakby się coś ;) zapaliło to odpowiedzie służby są na odpowiednim miejscu . Dalej to już wjazd na prostą start-meta...
Wyświetl większą mapę
Co do toru, to nasza główna obawa związana jest z możliwością wyprzedzania. Mamy poważne obawy, że Nationale Autodromo di Gryfino może szybko zyskać sobie przydomek Hungaroringu północy.
3. Na sam koniec Grand Prix Krasnegostawu , z zaskakującą historią powstania:
Dzwonie do dziewczyny i mówię ze ktoś puszcza bajkę o torze F1 w Polsce. Ona w śmiech i mówi ta pewnie jeszcze u mnie w Krasnymstawie. Polewka była niezła. po rozmowie ustawiłem opis na gg "Pierwszy tor F1 w Polsce będzie w Krasnymstawie". 5 minut później dzwoni do meni dziewczyna i się smieje, jej współlokatorka przeczytał mój opis i z ogromną radością do mojej dziewczyny "ty Weluś Tor F1 u nas zbudują" no padłem po prostu. A koleżanka później sama z siebie się śmiał ze taki przypał zaliczyła. Poniżej prowizoryczny tor na cześć błyskotliwej koleżanki "tor F1 im. Wery".
Pokaż
Tor F1 im "Wery"
na większej mapie
Historia ładna, a sam tor zgrabny, powiedzielibyśmy wręcz, że klasyczny. Kilka długich prostych, seria zakrętów. Chociaż jeżeli google maps mówi prawdę, to trochę za długi, bo liczący ponad 9 km.
Tak czy inaczej - miejmy nadzieję, że przekona Was, że uliczny tor F1 może powstać także u Was. Propozycje wysyłajcie na zczuba@g.pl.