Scenariusz kampanii wyborczej Grzegorza Laty do Komitetu Wykonawczego UEFA

Grzegorz Lato stwierdził, że skoro udało mu się zebrać potrzebne głosy do objęcia funkcji prezesa PZPN, dlaczego nie miałby zrobić kariery we władzach UEFA? Prezes chce ubiegać się o fotel w Komitecie Wykonawczym Europejskiej Federacji Piłkarskiej, a my chcemy mu w tym pomóc, proponując scenariusz kampanii wyborczej.

Komitet Wykonawczy liczy 16 członków. Siedmiu z nich będzie wymienianych na Kongresie UEFA, który odbędzie się w dniach 27-28 marca w Paryżu. Jedno z tych siedmiu miejsc może przypaść prezesowi PZPN. Przychylność członków federacji kandydaci tradycyjnie zdobywają w kuluarach, w zacisznych gabinetach, na skórzanych kanapach i przy lampce dobrego wina. Grzegorz Lato, władający dość hermetyczną angielszczyzną , nie będzie w tej batalii faworytem i dlatego będzie potrzebował agresywnej kampanii, rzucającej się w oczy, zagłuszającej szemrane układy i układziki w europejskich federacjach. My taką kampanię dla niego chcemy zaprojektować.

Scenariusz kampanii

1. Otwarcie. Festyn w Mielcu. Sztuczne ognie. Wernisaż gobelinów i pisanek. Przedstawienie swoich planów.

Grzegorz LatoGrzegorz Lato 

Ważne, przełomowe etapy w życiu warto zaczynać w miejscach kojarzących się z największymi sukcesami. Dlatego Grzegorz Lato zacznie swoją kampanię tam, gdzie strzelał najwięcej bramek. Odwoła się do bliskiej mu tradycji Cepelii , będzie chwalił wycinanki, gobeliny i pisanki jako dowody na to, że Polak potrafi. Oczywiście wszystko w języku angielskim.

Aj wery hepy, if aj bi ułefa egzekutiw comite member. Aj łont tu du it for polisz pipul, polisz gowerment end for ewrybady.

2. Prezentacja programu wyborczego. Hotel Sheraton, Warszawa. Witanie się z gośćmi. Degustacja pieczonej wołowiny w sosie grzybowym i aperitifów. Opowiadanie żartów i śmianie się z nich.

Program wyborczy:

- popularyzacja piłki nożnej wśród dzieci i młodzieży (budowa Orlików w innych krajach Europy, takich jak Holandia)

- zwiększenie przejrzystości działań UEFA poprzez informowanie opinii publicznej (zwłaszcza zachodnich mediów, osobiście przez kandydata)

- promocja polskiej myśli szkoleniowej na arenie międzynarodowej (warsztaty dla trenerów G-14 w Wiśle, u Antoniego Piechniczka)

- szacunek i poszanowanie tradycji poszczególnych federacji (oprócz wina - piwo i wódka w asortymencie barku na każdym Kongresie UEFA)

- wspieranie uboższych klubów piłkarskich (zdobywca Pucharu Polski awansuje bezpośrednio do grupowej fazy Ligi Mistrzów)

- walka z tzw. "zapisami wideo" (wprowadzenie dodatkowych sędziów piłkarskich - po jednym na każdego zawodnika)

- uregulowanie zasad związanych z kupowaniem meczów (przyjęcie korzyści pod postacią kilograma kiełbasy, bądź pół litra wódki nie może być karane tak, jak łapówki w złotówkach czy euro)

- prowadzenie własnego bloga ze sprawozdaniami z posiedzeń federacji (i z humorystycznymi filmikami o tematyce piłkarskiej)

- jeszcze więcej dowcipów.

3. Popularyzacja osoby kandydata w formie rozrywkowej . Piosenka duetu Bliźniacy Laty pod tytułem To on.

Prezentacja maskotek Euro 2012Prezentacja maskotek Euro 2012 Fot. Kuba Atys / Agencja Wyborcza.pl

Są nas tysiące, zdobędziemy świat Nasza przyszłość to Platiniego strach Powiedz dlaczego jeszcze wahasz się Przecież dobrze już wiesz!

To on! Zmieni... To on! Właśnie... To on! Sprawi, że w UEFIE będzie high life To on! Zmieni... To on! Właśnie... To on! Sprawi, że sławny będzie twój kraj

Wolność, bezkarność - przecież tego chcesz. Imprezy w związku z każdym nowym dniem. I pytasz kto to wszystko zrobić ma? Czy już Grzegorza Latę znasz?

To on! Zmieni... To on! Właśnie... To on! Sprawi, że w UEFIE będzie high life To on! Zmieni... To on! Właśnie... To on! Sprawi, że sławny będzie twój kraj

4. Konferencja prasowa po ogłoszeniu wyników wyborów.

Cóż... Nie ma dobrych kandydatów, są tylko źle trafieni. Hłe, hłe, hłe...

Spiro

Copyright © Agora SA